|
|
Autor |
Wiadomość |
Szczygieł (TaTa)
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Czw 7:49, 12 Lip 2007 |
|
A zatem do dzieła . Bardzo wszystkich proszę o dokładne przeczytanie scenariusza. Jest w nim nieco zmian, choć niewielkich.
Pamiętajcie o zabraniu jak największej ilości lornetek, kompasów oraz PWR'ek. Jak wykazało ostatnie strzelanie, bardzo usprawniają one prowadzenie działań oraz dowodzenie, przez co gra staje się ciekawsza.
Scenariusz będzie powtórką z kamieniołomów, więc szczegółowe mapki oraz rozkazy dowódcy znajdą w odpowiednich miejscach. Zapoznajcie się z nimi bez pośpiechu, ale dokładnie. Jeżeli będą jakiekolwiek niejasności kontaktujcie się ze mną lub sirKrisem na PWR lub w przypadku braku zasięgu dzwońcie na tel. kom.
==========================================
SCENARIUSZ (wszelkie pytania wrzucajcie tu. Odpowiedzi mogą się przydać innym uczestnikom strzelania):
Grupa A/B: GROOSE/GUNNERSIDE – komandosi SOE – grupy zrzucone w Norwegii na płaskowyżu w dużej odległości od fabryki. Grupa C: Okupacyjne siły niemieckie w Norwegii.
Proporcje podziału: 40/60 na korzyść Groose/Gunnerside. Lornetki, kompasy i radia będą przydatne!!!!!. Musi być zapewniona komunikację pomiędzy dowódcą i pododdziałami oraz patrolami. Wszelkie niejasności wyjaśniają organizatorzy w trakcie wykonywania misji.
Kontakt dowódców z organizatorami – telefony komórkowe. Kontakt radiowy wewnątrz oddziałów: Alianci: kanał 4. Niemcy: kanał 8
CELE I SCENARIUSZ
GROOSE i GUNNERSIDE
1. Wyznaczyć dowódców grupy A i B, Osoby te musza być wyposażone w kompas, powinny umieć posługiwać się mapami i mieć głowę na karku, żeby jej szybko nie stracić. Każda z grup będzie miała tylko jedna mapę (będzie ją miał dowódca) więc dowódca nie powinien się ujawniać przeciwnikowi, żeby móc kierować oddziałem.
W razie zabicia dowódcy, dowódca udaje się do respa wraz z mapą i kompasem (jeśli resp jest w kierunku marszu oddziału a oddział zna drogę z wcześniejszych rozkazów dowódcy, dowódca zakłada czerwoną szmatę i idzie na tyle oddziału nie kierując nim).
DO WIADOMOŚCI OSOBY CZYTAJĄCEJ MAPĘ. Zielona przerywana linia to sugerowana trasa przemarszu do poszczególnych celów.
2. Dotrzeć do miejsca zrzutu A i B.
3. Odnaleźć rozkazy.
4. A) GROOSE odnaleźć skład materiału wybuchowego oraz dalsze rozkazy
B) GUNNERSIDE odnaleźć skład zapalników oraz dalsze rozkazy.
5. Doprowadzić do spotkania A i B możliwie bez wykrycia przez przeciwnika
6. A i B – Zdobyć ostatni składnik bomby oraz odnaleźć dalsze rozkazy
7. Przeprowadzić zwiad w celu odnalezienia Fabryki oraz określenia rozmieszczenia sił przeciwnika oraz patroli. W czasie prowadzenia zwiadu priorytetowe jest zlokalizowanie i rozpoznanie terenu fabryki.
W przypadku kontaktu z patrolem Niemców należy się przed nim albo ukryć, by nie uzyskali oni informacji o miejscu podejścia zwiadu albo bezwzględnie zlikwidować w całości, gdyż w przeciwnym razie przekaże on informacje o miejscu kontaktu dowódcy, który odpowiednio przegrupuje obronę, co może uniemożliwić podejście do Fabryki wystarczająco blisko, by dokonać rozpoznania i ataku.
Atak jest ściśle oddzielony od zwiadu. To są odrębne zadania!!!!! W czasie zwiadu może dojść do walki, lecz nie można wysadzać Fabryki.
8. Zlokalizować i wysadzić urządzenia do destylacji ciężkiej wody. Będą one oznaczone (tylko GUNNERSIDE! GROOSE osłania atak). Wysadzenie jest równoznaczne z umieszczeniem w Fabryce bomby. O wysadzeniu powiadomić wszystkich głośnym okrzykiem „Wysadzona”. Jest to moment rozpoczęcia ucieczki.
9. Przedostać się w miejsce podjęcia przez niszczyciel Royal Navy. Utrzymać się tam przez 20 minut od chwili wybuchu w celu ewakuacji na pokład okrętu. W ciągu 20 minut wszyscy pozostali przy życiu komandosi muszą przedostać się na pokład okrętu. Szczegóły ewakuacji będą podane w rozkazach.
Nie wolno opuszczać miejsca podjęcia, nie wolno wysyłać patroli w teren. W czasie ucieczki alianci nie mogą się rozdzielać w celu osiągnięcia miejsca podjęcia. Działają już tylko i wyłącznie razem. W czasie obrony miejsca podjęcia nie wolno go opuszczać i wysyłać patroli w teren.
NIEMIECKIE SIŁY OKUPACYJNE
CEL A – Skutecznie uprzykrzać życie Aliantów szukających składu materiału wybuchowego (A) i zapalników (B)
CEL B - Skutecznie chronić fabrykę Norsk – Hydro przed przedostaniem się na jej teren sił nieprzyjaciela, który będzie dążyć do wysadzenia jej w powietrze.
Prowadzić regularne patrolowanie (patrol składa się z 2 osób) wyznaczonego przez dowódcę obszaru. Trasy patrolowe nie ulegają zmianie. Patrol po opuszczeniu respa wraca na swoją trasę.
Należy przewidzieć wszelkie możliwe kierunki ataku i odpowiednio rozmieścić siły własne oraz ustalić trasy patrolowe. W przypadku wykrycia sił wroga powiadomić garnizon w celu uzyskania posiłków lub dalszych rozkazów. Dążyć do likwidacji przeciwnika. Działać zgodnie z dyrektywami dowództwa.
Patrole informują dowódcę Niemców o ruchach aliantów. Mogą likwidować poszczególnych żołnierzy alianckich lub też pozostać w ukryciu w zależności od rozkazów dowództwa lub własnych decyzji/sytuacji. Patrole mogą być w każdej chwili odwołane z trasy w celu wzmocnienia obrony fabryki, lecz do czasu rozpoczęcia ataku na fabrykę w terenie muszą być minimum 3 patrole!!! Element nieobecny z punktu widzenia historycznego.
UWAGA OGÓLNA:
- W rzeczywistości komandosi weszli do fabryki i wyszli z niej niezauważeni przez nikogo. W scenariuszu taka możliwość praktycznie nie istnieje. Strzały wskażą NIEMCOM miejsce, z którego pójdzie atak. Alianci informują organizatora o zakończeniu zwiadu. Ta informacja jest niezbędna w celu wyraźnego oddzielenia zwiadu od ataku. Nie informują o rozpoczęciu ataku!!!
- Likwidacja patroli niemieckich lub ukrywanie się przed nimi jest suwerenną decyzją dowódców GROOSE i GUNNERSIDE.
RESPAWN:
Resp GOOSE I GUNNERSIDE – 2 minuty w ciągu całej gry w miejscu oznaczonym pomarańczową i zielonymi flagami:
- w czasie przemieszczenia się z miejsca zrzutu do miejsca rozpoczęcia działań – miejsce wyznaczone przez organizatorów.
- w czasie wykonywania rozpoznania i ataku – miejsce wyznaczone przez organizatorów
- w czasie ucieczki – resp w momencie okrzyku WYSADZONA, wszyscy alianci żyją.
- w czasie obrony w momencie oczekiwania na transportowiec oraz ewakuacji na niego Respów BRAK
Resp WOJSKA NIEMIECKIE
– Patrole w czasie czesania terenu (po trafieniu patrol wraca do fabryki i zostaje uzdrowiony) – może powrócić do działań po 10 minutach). Patrol wraca w całym składzie na resp nawet w przypadku, gdy tylko jeden żołnierz zostanie trafiony!!!
- Ochrona fabryki – resp w miejscu wyznaczonym przy Fabryce flaga zielona flanela – 5 minut
RESP DLA WSZYSTKICH
Podczas wycofywania się aliantów (pościgu Niemców za nimi) oraz obrony punktu podjęcia przez niszczyciel i ewakuacji na niego nie ma respa. Ten etap rozpoczyna się okrzykiem „Wysadzona” w tym momencie wszyscy alianci zostają uleczeni, a obrona fabryki czyli Niemcy zostają wysadzeni w powietrze niezależnie od tego gdzie się znajdują. Alianci zaczynają ucieczkę do miejsca ewakuacji a wszyscy Niemcy muszą zgromadzić się przy Respie Niemców. W momencie gdy wszyscy Niemcy znajdują się w Respie, zostają uleczeni i po upływie 2 minut mogą zacząć pościg.
Miejsca respów nie mogą być atakowane przez przeciwnika. Trupy nakrywają broń lub głowę czerwoną szmatą. Zdjęcie czerwonej szmaty oznacza, że osoba ją zdejmująca bierze już udział w grze!!!!!
Limit czasowy gry – brak!!!!!!!!!!! Nie działamy pod presją czasu!!!!!!!!!!!!!!!!. Alianci wygrali, jeżeli dotarli do miejsca podjęcia i utrzymali tam zgodnie ze scenariuszem oraz ewakuowali na pokład okrętu (przynajmniej 1 żołnierz). Niemcy-jeżeli do tego nie dopuścili.
W razie spotkania z cywilami: broń w dół i zawieszenie broni (okrzyk Cywil ! Wstrzymać ogień!) do czasu oddalenia się cywili na bezpieczną odległość.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Szczygieł (TaTa)
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Czw 7:53, 12 Lip 2007 |
|
Zbiórka na miejscu 8.00. Przygotowania 8.00-8.30. Odprawa 8.30-9.00. Musimy mieć z sirkrisem nieco czasu rano na rozmieszczenie rekwizytów.
No i oczywiście obowiązują wszystkie standardowe zasady, czyli ochrona oczu, czerwone szmaty, pozwolenia od rodziców dla +16. Działania mogą się przeciągnąć, więc przyda się też prowiant i woda.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 15:26, 12 Lip 2007 |
|
Jestem z Zabrza, terenu nie znam, więc piszę się na członka SOE. Przyjadę z jednym z członków NTSu. Może być ???
|
|
|
|
|
Szczygieł (TaTa)
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Czw 16:29, 12 Lip 2007 |
|
harkonen -> oczywiście, zapraszamy serdecznie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 16:32, 12 Lip 2007 |
|
Witam - wpisuje sie.. musze wreszcie przetestowac w terenie mojego gnata. Nie znam terenu wiec do atakujacych poprosze. Pozdrawiam
|
|
|
|
|
karol
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory
|
Wysłany:
Czw 17:05, 12 Lip 2007 |
|
chetnie bym się wybrał na C.D. ale nie mam jak się dostać, prawka jeszcze nie ma z Żor nikt nie jedzie, z Rybnika przez Żory nie będą jechac
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 18:17, 12 Lip 2007 |
|
witam
105js w składzie 4+ melduje się do GROOSE po raz drugi
|
|
|
|
|
sirKris
AoD
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orzesze
|
Wysłany:
Czw 19:32, 12 Lip 2007 |
|
jabarek, 105-ta zna teren. Jeśli będzie mało nieznających to damy Was do aliantów.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Szczygieł (TaTa)
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Czw 19:51, 12 Lip 2007 |
|
Mając na uwadze, że w kamieniołomach braliśmy dowódców "z łapanki" tym razem chcielibysmy ich wcześniej wyznaczyć, by nie tracić czasu i by dowódcy byli zadowoleni
Póki co mamy wyłonionego jednego dowódcę: Mart poprowadzi grupę Groose.
Proszę o ewentualne kandydatury na dowódcę Gunnerside i obrony fabryki. Rozpatrzymy wnikliwie
PROSZĘ ZABRAĆ LATARKI!!!!!!!!!!!!!!!!!! BĘDĄ POTRZEBNE......
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 19:55, 12 Lip 2007 |
|
|
|
|
Satanael
AoD
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 20:11, 12 Lip 2007 |
|
A maczeta tez się przyda? Musze ją w końcu wypróbować w warunkach bojowych. :] Poza tym może będzie ze mną jeszcze jedna osoba z przedziału wiekowego 16+ Pozwolenie itp. ma.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Szczygieł (TaTa)
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Czw 20:39, 12 Lip 2007 |
|
Satanael -> jeżeli będziesz w oddziałach Alinatów, to kto wie.... Tam wszystko strasznie zarosło. Tylko maczeta trochę waży, a droga daleka i trudna
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Darth Vader
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
|
Wysłany:
Czw 21:36, 12 Lip 2007 |
|
będe... postaram się kogoś jeszcze namówić
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kobielczak
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze - Centrum
|
Wysłany:
Pią 3:18, 13 Lip 2007 |
|
Pisze sie na to Moge byc w Komandosach
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 12:01, 13 Lip 2007 |
|
sirKris napisał: |
jabarek, 105-ta zna teren. Jeśli będzie mało nieznających to damy Was do aliantów. |
drogi krissie, historycznie niemcy znali teren czego nie można o aliantach powiedzieć.. dobranie czepiem sie bedziemy gdzie nas przydzielicie
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie GMT + 4.5 Godziny
| |