Autor |
Wiadomość |
iNTER
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 3:27, 31 Paź 2009 |
|
Słuchajcie, replika nagle przestała strzelać, pluje kulkami na odległość 1m od lufy. Czasem jednak wypluje kilka kulek normalnie. Jak chwilę poleży to znowu pluje. Zauważyłem że problemy z replika zaczęły się od wstawienia cylindra typu "0". Wcześniej miałem wstawiony cały komplet z cylindrem typu "2". Czy to, że jest pełny cylinder ma aż tak wielkie znaczenie? Lufa ma 357mm i średnicę 6,04mm. Oczywiście zestaw jest o powiększonej średnicy z "głośną" głowicą.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Pepe
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Danville
|
Wysłany:
Sob 3:31, 31 Paź 2009 |
|
Możliwe że dosyłacz/listwa dosyłacza/głowica (jej uszczelnienie) coś nawala.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepe dnia Sob 12:35, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
karol
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory
|
Wysłany:
Sob 3:50, 31 Paź 2009 |
|
Powinieneś tam mieć typ 1-360mm+, typ 0-450mm+ sie wkłada, typ 2-210mm+.
Takie uśrednienia, są wyjątki ale niewielkie.
Może gumka Ci zamarza i nie strzela tak daleko.
Może coś jest źle założone jak napisał Kocur.
Zmień na typ 1,2 i zobacz-powinno być lepiej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Satanael
AoD
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 4:16, 31 Paź 2009 |
|
Gdzieś masz potężną nieszczelność w układzie. Sprawdź sobie następujące rzeczy (kolejność nieprzypadkowa):
1. Czy dysza dobrze wchodzi w komorę HU. Sprawdź czy jest luźna czy stawia podczas ruszania opór (jak stawia opór to jest OK).
2. Sprawdź czy dobrze zamontowałeś głowice cylindra. Sam napisałeś, ze wymieniałeś cylinder.
3. Sprawdź stan uszczelki na głowicy tłoka. Coś mi się wydaje, że możesz ją mieć uszkodzoną. Dobrze ją sprawdź. Jakakolwiek jej wada ją automatycznie dyskwalifikuje.
Tak do pewności zapytam czy jak masz cylinder BU masz też taka głowice tłoka??? Bo jak nie to problem w tym momencie jest rozwiązany. Masz wtedy nie dopasowaną głowice tłoka do średnicy cylindra i raz wtedy on się uszczelni a raz nie. Może wręcz być wtedy tak, że jak uszczelka ma zbyt dużo miejsca na rozciąganie się a nie chwyta jej tłok to może ją wydmuchać.
I proszę mi tu nie opowiadać bajek, że cylinder 0 BU nie nadaje się do lufy 357mm. Sam miałem taka konfiguracje i replika strzelała na te 55m skutecznego zasięgu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
iNTER
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 8:10, 31 Paź 2009 |
|
Satanael napisał: |
Gdzieś masz potężną nieszczelność w układzie. Sprawdź sobie następujące rzeczy (kolejność nieprzypadkowa):
1. Czy dysza dobrze wchodzi w komorę HU. Sprawdź czy jest luźna czy stawia podczas ruszania opór (jak stawia opór to jest OK).
2. Sprawdź czy dobrze zamontowałeś głowice cylindra. Sam napisałeś, ze wymieniałeś cylinder.
3. Sprawdź stan uszczelki na głowicy tłoka. Coś mi się wydaje, że możesz ją mieć uszkodzoną. Dobrze ją sprawdź. Jakakolwiek jej wada ją automatycznie dyskwalifikuje.
Tak do pewności zapytam czy jak masz cylinder BU masz też taka głowice tłoka??? Bo jak nie to problem w tym momencie jest rozwiązany. Masz wtedy nie dopasowaną głowice tłoka do średnicy cylindra i raz wtedy on się uszczelni a raz nie. Może wręcz być wtedy tak, że jak uszczelka ma zbyt dużo miejsca na rozciąganie się a nie chwyta jej tłok to może ją wydmuchać.
I proszę mi tu nie opowiadać bajek, że cylinder 0 BU nie nadaje się do lufy 357mm. Sam miałem taka konfiguracje i replika strzelała na te 55m skutecznego zasięgu. |
ad1. dysza jest metalowa, uszczelniona oringiem i dobrze wchodzi do komory
ad2. głowica jest dobrze zamontowana, dobrze uszczelniona ( dwa oringi )
ad3. to muszę sprawdzić
- jest założony komplet DF czyli cylinder, głowica cylindra i głowica tłoka o powiększonej średnicy, do tego metalowa i uszczelniona dysza.
problemy ze strzelaniem zaczeły sie po założeniu cylindra typu "0", jeszcze w tamtym roku czasem cała strzelanke było OK, a na drugiej replika zawodziła, wyglądało to jak zacinka w lufie ale zaciencia nie było, po prostu nie wylatywały kulki. Aż do rozwalenia tłoka. Potem pożyczyłem replikę koledze, dostałem z rozwalonym następnym tłokiem ( brak zębów ). Po założeniu nowego replika odżyła, jednak nie na długo. Teraz ma humorki i albo dobrze strzela albo pluje. Choć wydaje mi się że na cylindrze typu "1" było lepiej i mniej problematycznie. Zmienię w ciągu dnia cylinder i zobaczę. Seryjny też był typu "1", seryjnie miałem 400fps a teraz jest około 300fps. Sprężyna jest M120.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Satanael
AoD
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 13:09, 31 Paź 2009 |
|
Masz dysze na pewno dedykowaną do M4? Bo może być tak że jednak nie całkiem dolega. Chodzi o długość dyszy. To są niuanse. Ale starczy że dysza nie dochodzi o dziesiąte części milimetra i już powietrze zamiast lecieć w lufę to leci na boki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
iNTER
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 14:39, 31 Paź 2009 |
|
Satanael napisał: |
Masz dysze na pewno dedykowaną do M4? Bo może być tak że jednak nie całkiem dolega. Chodzi o długość dyszy. To są niuanse. Ale starczy że dysza nie dochodzi o dziesiąte części milimetra i już powietrze zamiast lecieć w lufę to leci na boki. |
Dysza była w komplecie z BU, więc musi być dobra, a za jej dobrocią przemawia fakt, że rok czasu dawała radę na cylindrze type "1" i częściowo na cylindrze type "0"
Zaraz to rozbiorę, zmienię cylinder i napisze co się poprawiło, albo i nie...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Satanael
AoD
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 15:44, 31 Paź 2009 |
|
No to mnie się powoli pomysły skończą. Sprawdź tą uszczelkę na głowicy tłoka.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
iNTER
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 15:47, 31 Paź 2009 |
|
Właśnie rozbieram i zdam relację.
- Sprawa ma się następująco, wszystko wyglada OK, ale tłok w cylindrze nie robi strzykawki ( oczywiście wszystko pozatykane itd. ) nawet przy szybkich ruchach. Czyżby oring powiedział papa?
W poniedziałek poszukam w sklepach nowego i zobaczymy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez iNTER dnia Sob 16:09, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Satanael
AoD
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 17:37, 31 Paź 2009 |
|
Wyciąg tłok i zobacz czy jest oring Ale tak serio to w tym przypadku coraz większe mam wątpliwości czy głowica tłoka jest dostosowana do średnicy tego cylindra.
Czy zanim zmieniłeś na cylinder "0" BU ten cylinder "2" też był BU? Bo na prawdę mi wychodzi na to, że nie jest to ze sobą zgodne :/
Mam nadzieje że przed zmontowaniem posmarowałeś od wewnątrz cylinder no i dałeś troszkę smaru na oring. Ale jak nie ma "strzykawki" to oring raczej do wymiany.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 21:01, 31 Paź 2009 |
|
Założyłeś cylinder tyłem na przód zapewne, okienko masz od strony dyszy, i tłok spręża za mało powietrza, ja to obstawiam.
|
|
|
|
|
Satanael
AoD
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 21:03, 31 Paź 2009 |
|
Killa czytaj co on pisze. Wyraźnie napisał, że zmienił z typ 2 na typ 0 a w typie 0 nie ma dziury w cylindrze. Kłania się czytanie ze zrozumieniem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
iNTER
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 21:10, 31 Paź 2009 |
|
Satanael napisał: |
Wyciąg tłok i zobacz czy jest oring Ale tak serio to w tym przypadku coraz większe mam wątpliwości czy głowica tłoka jest dostosowana do średnicy tego cylindra.
Czy zanim zmieniłeś na cylinder "0" BU ten cylinder "2" też był BU? Bo na prawdę mi wychodzi na to, że nie jest to ze sobą zgodne :/
Mam nadzieje że przed zmontowaniem posmarowałeś od wewnątrz cylinder no i dałeś troszkę smaru na oring. Ale jak nie ma "strzykawki" to oring raczej do wymiany. |
Pisałem Ci już, że kupiłem komplet BU, cylinder typ "1", głowicę cylindra, głowicę tłoka, metalową dyszę - wszystko DF
Potem dokupiłem sobie cylinder typ "0" z takiego samego zestawu - też DF
Replika teoretycznie naprawiona, wymieniłem oring, dałem smar silikonowy i strzykaweczka się pojawiła. Powinno być teraz OK, przy okazji zmieniłem z powrotem cylinder na taki jak był na początku, czyli typ "1". Mam nadzieję, że więcej problemów nie będzie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez iNTER dnia Sob 21:40, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 21:27, 31 Paź 2009 |
|
Sory, gorączkę mam, nie zauważyłem...
|
|
|
|
|
iNTER
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 21:42, 31 Paź 2009 |
|
Killa Bra napisał: |
Założyłeś cylinder tyłem na przód zapewne, okienko masz od strony dyszy, i tłok spręża za mało powietrza, ja to obstawiam. |
Killa, proszę Cię, jestem mechanikiem, nie posądzaj mnie o takie rzeczy. Nie jest to mój pierwszy GB rozbierany....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|